Zakładka Kariera – najlepsze przykłady

Content Marketing Specialist

O tym, jak ważna jest zakładka Kariera, nie trzeba chyba przekonywać. Z nowego raportu InterviewMe „Badanie kandydatów 2019” dowiadujemy się m.in., że blisko 40% kandydatów szuka ofert pracy bezpośrednio na stronach pracodawców.

Z jednej strony wydaje się, że stworzenie i optymalizacja zakładki Kariera to nic trudnego. W rzeczywistości jest jednak dużo do przemyślenia – w końcu taka zakładka musi być funkcjonalna i oferować kandydatom realną wartość, aby przekonać ich do zaaplikowania na ofertę.

Warto więc najpierw stworzyć ogólną wizję, a następnie rozplanować wszystkie elementy wspierające jeden wspólny cel: przekonwertowanie odwiedzających stronę w kandydatów.

Na szczęście jest wiele świetnych przykładów, którymi możesz się zainspirować.

Dowiedz się, z czego powinna składać się dobra zakładka Kariera i poznaj najlepsze przykłady.


Co to za firma i kto tu pracuje

Można wyróżnić minimum dwa przypadki, dlaczego kandydat trafia na twoją zakładkę Kariera:

  • Kandydat znalazł ogłoszenie, przeglądając portale z ofertami pracy, ogłoszenie przyciągnęło jego uwagę, jednak nie zna waszej firmy i chcę zgłębić informacje bezpośrednio na stronie.
  • Kandydat zna waszą markę i chce sprawdzić, czy macie otwarte stanowiska. Rozpoznaje wasz produkt / usługę, ale dodatkowo chce dowiedzieć się więcej o was jako o pracodawcy.


Aby odpowiedzieć na potrzeby tych dwóch grup odwiedzających stronę, należy przede wszystkim przedstawić firmę, jej wartości i kulturę organizacyjną oraz pokazać, kto tu pracuje.

zakładka kariera employer branding


Ważne: Zakładka kariera musi być przede wszystkim prawdziwa, dlatego nigdy nie zamieszczaj tu zdjęć ze stocka. Pokaż pracowników i ich opinie o pracy w twojej firmie. Jeśli to niemożliwe, lepiej w ogóle zrezygnować ze zdjęć.

Przykłady:

Growbots

Growbotsi stworzyli zakładkę idealną, za pomocą której wyraźnie pokazują, jaka kultura organizacji u nich panuje i jaki typ pracownika będzie do niej pasował.

Znajdziemy tu dużo zdjęć, po których widać, że Growbots to zespół zgranych ludzi, którzy nie tylko lubią ze sobą pracować, ale też wspólnie spędzać czas po godzinach.


zakładka kariera employer branding


Link4

Link4 to ludzie z pasją – po obejrzeniu ich video employer bradningowego nikt nie będzie miał co do tego wątpliwości. Duży plus również za pokazanie przestrzeni biurowej.


zakładka kariera employer branding


Netguru

Na uwagę zasługuje element, który co prawda znajduje się na stronie głównej Netguru, ale z powodzeniem mógłby też stanowić element zakładki kariera. Chodzi o success stories pracowników. Przekaz na pewno trafi do młodych ludzi. Bo i kto jest lepszym ambasadorem marki pracodawcy niż długoletni pracownik?


zakładka kariera pomysły


IndaHash

Zdjęcia pracowników, video, wartości firmy – w zakładce Kariera indaHash znajdziesz to wszystko. Ich zakładka jest po prostu bardzo dobra, od początku do końca. 

zakładka kariera employer branding


Aviva

Aviva słynie ze świetnych materiałów employer brandingowych. W zakładce Kariera umieścili m.in. video, w którym pracownicy opowiadają, jak się pracuje w Avivie. Dobry pomysł na pokazanie zespołu i przy okazji oprowadzenie po przestrzeni biurowej. 


zakładka kariera pomysł aviva


Performante

Performante z pewnością nie mają problemu z zatrzymaniem kandydata na stronie na dłużej. W ich zakładce Kariera można znaleźć dwa niestandardowe patenty na zaangażowanie kandydata  – ten musi najpierw sam odszukać wartości firmy na diagramie, a później odpowiedzieć na kilka pytań, aby upewnić się, że pasuje do organizacji. 



Jak wygląda proces rekrutacyjny

Wyobraź sobie, że kandydat jest o krok od aplikacji lub już aplikował na ofertę. To oczywiste, że chce wiedzieć, co czeka go dalej. Dlatego warto przeznaczyć część przestrzeni na rozpisanie poszczególnych etapów procesu rekrutacyjnego.

Przykłady:

10 Clouds

10 Clouds rozwiewa wątpliwości kandydata na temat przebiegu procesu rekrutacji, zanim ten zdąży nawet zaaplikować. W ich zakładce Kariera znajduje się schemat, który w jasny sposób wyjaśnia kandydatom, czego mogą się spodziewać. 


zakładka kariera proces rekrutacji


Delante

Zakładka Kariera Delante tak naprawdę cała zasługuje na uwagę. Jest czytelna, przemyślana i spełnia wszystkie wymogi zakładki idealnej. 

Firma stawia na prosty proces rekrutacji (co jest ważne, bo kandydaci nie mają obecnie czasu na skomplikowane procesy) i od razu jasno to komunikuje.



Na jakie stanowiska aktualnie rekrutujecie

Aktualne oferty pracy to najważniejszy element zakładki Kariera. Większość kandydatów wchodzi tu właśnie po informację o otwartych stanowiskach.

Warto również umieścić dodatkowy button / krótki formularz aplikacyjny umożliwiający przesłanie CV tym kandydatom, którzy nie znaleźli dla siebie odpowiedniej oferty. 

Nie należy jednak popadać w skrajności. Niektóre zakładki Kariera to wyłącznie lista ofert pracy, a to zdecydowanie za mało.

Ważne: Osoby szukające zatrudnienia, przeglądają oferty cały czas i z każdego miejsca: w tramwaju, na uczelni czy… w pracy. Aby zakładka Kariera spełniała swoją funkcję, musi być dostosowana do urządzeń moblilnych i zapewniać łatwą i intuicyjną aplikację, także z telefonu.  

Dowiedz się również, jak napisać ogłoszenie o pracę

Przykłady:

Delante

Aktualne oferty pracy zostały tu przedstawione w formie kafelków – sekcja jest czytelna i od razu rzuca się w oczy.


zakładka kariera oferty pracy


Jakie benefity oferujecie

Młodzi ludzie, oprócz odpowiedniego wynagrodzenia, coraz bardziej cenią sobie dodatkowe benefity. Co więcej, niektóre z nich pomagają im nawet podjąć decyzję o zmianie pracy i mogą być twoją kartą przetargową w walce o kandydata.

Według danych z badania Pracuj.pl „Czy pieniądze szczęścia nie dają” na szczycie listy znajdują się:

  • dofinansowanie do urlopu
  • dofinansowanie do szkoleń
  • prywatna opieka medyczna 
  • możliwość pracy zdalnej
zakładka kariera employer branding benefity

Przykłady:

Jobs Plus 

My zdecydowaliśmy się na rozszerzenie pakietu benefitów o dodatkowe płatne dni urlopowe i oczywiście informujemy o tym również w zakładce Kariera.


zakładka kariera benefity


Netguru

W zakładce Kariera Netguru to właśnie benefity najbardziej rzucają się w oczy. Nic dziwnego – taki pakiet doceni na pewno każdy millenials.


Sokołów

Zakładka Kariera Sokołów jest co prawda bardzo obszerna, ale zawarte są w niej wyłącznie konkrety, opisane w przystępny sposób przy użyciu języka odbiorcy. Znajdziemy tu m.in. przedstawione graficznie możliwości rozwoju i szeroki pakiet benefitów.

Dodatkowo Sokołów uruchomili Graduate Programme – program dla liderów, który trwa 2 lata i obejmuje m.in. szkolenia i możliwość zdobycia doświadczenia w Danii. Uczestnicy mają zagwarantowaną pracę w firmie po programie. W zakładce Kariera można obejrzeć video historię laureatki pierwszej edycji programu. To świetna zachęta dla młodych, utalentowanych ludzi.


zakładka kariera benefity sokołów


Widzisz inspirację dla siebie?

Przeszliśmy już przez wszystkie przykłady. Przy tworzeniu własnej zakładki Kariera miej na uwadze, jaka kultura panuje w twojej firmie oraz do jakiej grupy kandydatów chcesz trafić – zakładka Kariera ma odzwierciedlać twoją organizację i przyciągnąć ludzi, którzy do niej pasują.  

Pominęliśmy kogoś? Jeśli znasz przykład dobrej zakładki Kariera, którą powinniśmy dodać do listy, koniecznie poinformuj nas o tym w komentarzu.

Udostępnij znajomym

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Powiązane artykuły

Publikowaliśmy dla:

Nasze artykuły
prosto na Twoją skrzynkę!