Wiemy, czemu nie możesz znaleźć dobrego kandydata

Rynek pracownika to fakt. Taki stan rzeczy wymusza na rekruterach nowe podejście do kandydatów i do samego procesu rekrutacji. Muszą być szybcy, sprytni i bardzo precyzyjni. Dlaczego więc tak wielu z nich nadal marnuje czas na nieskuteczne metody rekrutacji?

Bądź precyzyjny

Zanim zaczniesz szukać kandydatów musisz dokładnie określić, jakie są twoje wymagania. Stwórz profil kandydata idealnego i zabierz się do pracy! Staraj się kierować swoje działania bezpośrednio do osób, które pasują do twojego profilu – to znacząco zwiększy szanse na pozytywnie zakończenie procesu. „Persona” czyli wzór kandydata, który stworzysz, pozwoli ci w łatwy sposób przefiltrować potencjalnych pracowników i wybrać tylko tych, którzy faktycznie mogą być zainteresowani.

Bądź szybki

Musisz reagować błyskawicznie.  Nie pozwól kandydatowi czekać na twój ruch. Pamiętaj, że czasy wielotygodniowych rekrutacji odeszły już do lamusa. Staraj się również udzielać jak najbardziej precyzyjnych informacji, aby uniknąć niekończących się maili i telefonów. Taka postawa z pewnością zachęci kandydatów, których w dalszym ciągu najbardziej rozczarowuje słaba komunikacja z potencjalnym pracodawcą.

Bądź sprytny

Bądź tam, gdzie są twoi kandydaci. Nie czekaj aż sami do ciebie przyjdą. Bądź w social mediach, na forach, portalach branżowych czyli wszędzie tam, gdzie możesz prowadzić z nimi dialog. Liczba kandydatów aktywnie poszukujących pracy zmniejsza się z roku na rok, musisz być zatem przebiegły, aby znaleźć tych, którzy do tej pory nie myśleli o zmianie pracodawcy, a być może zainteresują się twoją ofertą.

Bądź elastyczny

Zanim skontaktujesz się z kandydatem, zastanów się na jakie ustępstwa możesz sobie pozwolić. Zastanów się czy negocjacjom podlega wynagrodzenie, warunki umowy, dodatkowe benefity? Oczywiście wszystko w granicach rozsądku! Pamiętaj także, że wielu kandydatów obecnie pracuje, dlatego staraj się dopasować termin rozmowy i spotkania tak, aby kandydat nie musiał rezygnować ze swoich obowiązków.

Dziś rekruter musi być niczym ninja, szybki, przebiegły i o kilka kroków przed konkurencją. Jeśli liczysz na sukces w tej branży – musisz się dostosować!

Klaudia Kwater - Marketing & PR Specialist w Jobs Plus
Dla mnie marketing to nie praca - to pasja i zaangażowanie, których efekty mogę oglądać na co dzień. Dbam o to by zawsze być tam, gdzie szukają nas Klienci i Kandydaci. 

Nowe wpisy prosto do Twojej skrzynki

Inne wpisy