Sukces roku 2014

Największe porażki 2014 – taki tytuł napotkałam w jednym z portali HR.

Fakt, trudno oprzeć się pokusie podsumowań, jednak ta „porażka roku” trochę mnie zaskoczyła, ale też skłoniła do zastanowienia się, czy moglibyśmy wskazać jakiś HRowy sukces.

Jako agencja rekrutacyjna, mamy niezły wgląd w to, co się dzieje u pracodawców „różnej maści”. Szukamy pracowników dla mniejszych i większych firm, marek znanych i znanych nieco mniej, wiemy więc co w trawie piszczy. I kiedy tak spokojnie zerknąć na ostatnich dwanaście miesięcy, jest coś, co nas cieszy szczególnie. Obok różnych kłopotliwych sytuacji, mniejszych i większych wpadek, zauważyliśmy, że coraz więcej pracodawców zaczyna doceniać pracowników. I nie dotyczy to tylko dużych firm, które stać na dobrą pensję i dodatkowe świadczenia. W tym roku po raz pierwszy tak wielu klientów pytało nas o opinię na temat oferowanego przez nie wynagrodzenia, trendy na rynku pracy, porady dotyczące motywowania pracowników. I, podkreślam, nie mówimy tu o korporacjach, w których takie działania są ustaloną od lat normą, ale całkiem niewielkich, kilku- kilkunastoosobowych przedsiębiorstwach, które do tej pory myślały głównie o tym, jak utrzymać się na powierzchni i walczyć z konkurencją.

Skąd ta zmiana? Powodów zapewne jest wiele: rosnący niedobór talentów, zakroje na szeroką skalę kampanie rekrutacyjne konkurencji, ale również świadomość, że bez dobrych pracowników utrzymać się na powierzchni nie sposób. Są także poważne konsekwencje, bo zawsze łatwiej jest gonić niż uciekać: dla firm od lat dbających o wizerunek, nadchodzi czas na zrewidowanie dotychczasowego postępowania i zastanowienie się: co jeszcze możemy zrobić? Jak rekrutować skuteczniej i przyjaźniej, czym przyciągać kandydatów i jak ich przy sobie zatrzymywać. To także zadanie dla agencji – rekrutując dla innych, musimy sobie odpowiedzieć na bardzo podobne pytania. A jednak pocieszające jest, że wielkie słowa, robiące karierę po angielsku employer branding, candidate experience i takie tam, dały się przetłumaczyć na język mniejszych firm. Da się? Da się!

Anna Myslińska Anna Kordecka - psycholog i trener, manager marketingu i PR w Jobs Plus. Staram się wspierać pracę naszych rekruterów i obsługi klienta, tworząc dobre środowisko komunikacji i dzieląc się naszą wiedzą na zewnątrz organizacji. Chcę, żeby wszystko grało tak, byśmy efektywniej pracowali i pomagali naszym klientom i kandydatom, służąc naszym doświadczeniem.
Nowe wpisy prosto do Twojej skrzynki

Inne wpisy