Nie wiesz, ile zapłacić pracow­nikowi? Kliknij

Aż 35% szukających pracy Polaków chce ją zmienić z powodu za niskich zarobków.

Pensja to obecnie kluczowy czynnik decydujący o tym, czy przyjmiemy ofertę zatrudnienia, czy nie. Jak to w życiu bywa, także i w rekrutacji nie ma nic za darmo (za półdarmo też nie). Dobry pracownik ma swoją cenę i zaraz wyjaśnimy, ile ona wynosi.

Oczywiście wiemy, że wszystkie firmy chcą optymalizować koszty – chodzi o to, by znaleźć idealnego kandydata, który spełnia wszystkie wymagania i na dodatek mieści się w budżecie. Dlatego zanim przystąpimy do rekrutacji, pytamy naszych klientów, jaki to budżet.

Ile zapłacić kandydatowi?

Przejrzyj raporty płacowe i sprawdź, ile zarabiają osoby zatrudnione na podobnym stanowisku. Jeśli jest ono poniżej podanej średniej, to znaczy, że może pojawić się problem z pozyskaniem pracowników o wymaganych kompetencjach. Nadal masz wątpliwości? Zapytaj konsultantów agencji. Zawsze staramy się podpowiadać naszym klientom rozwiązania dostosowane do sytuacji na rynku pracy, które przyniosą korzyści obydwu stronom.

Obiecujesz minimalną krajową i wysokie premie od utargu? Pamiętaj, że pensja zawsze powinna mieć swoją podstawę - nie oferujmy jedynie wynagrodzenia prowizyjnego. Kandydat w momencie rekrutacji nie zna firmy na tyle, by przewidzieć, czy z utargów będzie mógł się spodziewać kilkuset czy kilku tysięcy złotych (a sama firma też nie jest w stanie tego zagwarantować). Ponadto podstawowa pensja na odpowiednim poziomie zapewni zatrudnionemu bezpieczeństwo i stabilizację, niezależnie od koniunktury.

Dobre zarobki to silny czynnik motywacyjny. Jeśli pracownik będzie zarabiał zbyt mało, poczuje się niedoceniony, a efekty jego pracy z pewnością będą gorsze. Pustki na koncie mogą też sprawić, że szybko zdecyduje się szukać nowego, lepiej płatnego zajęcia i odejdzie do konkurencji.

Jaką formę zatrudnienia zaoferować?

Ważną częścią oferty jest rodzaj umowy. W wielu przypadkach umowa zlecenia jest wystarczająca (np. dla studentów lub dla prac dorywczych). Jednak w większości sytuacji oferowanie jedynie umowy cywilnoprawnej może zniechęcić kandydatów, którzy szukają stabilnego zajęcia. Jeśli szukamy pracownika z dużym doświadczeniem i szerokimi kompetencjami, nie powinniśmy mu oferować tzw. „śmieciówki”. Dotyczy to zwłaszcza stanowisk specjalistycznych. Jako agencja HR dbamy o to, by przedstawiać kandydatom uczciwe warunki zatrudnienia, adekwatne do standardów rynkowych, dlatego staramy się rekomendować naszym klientom optymalne rozwiązania, również w kwestii formy współpracy.

 

Jeśli chcesz zatrudniać najlepszych, musisz zapewnić im korzystne warunki współpracy i zadowalające zarobki. W innym przypadku rekrutacja może przeciągać się miesiącami albo zatrudnieni pracownicy szybko dadzą się skusić lepszą ofertą konkurencji. 

Joanna Pieńkowska - Marketing & PR Specialist w Jobs Plus. Komunikacja to moja specjalność: dbam o dobre relacje wewnątrz firmy, z naszymi Kandydatami oraz z mediami. Czuwam nad dobrym przepływem informacji i staram się, by zawsze były powody, by mówić o nas dobrze. 

Nowe wpisy prosto do Twojej skrzynki

Inne wpisy