Mity na temat generacji millenialsów

O tym jak zrozumieć najmłodsze pracujące pokolenie.

Warto przyjrzeć się pewnej grupie pracowników, która za kilkanaście lat stanie się głównym motorem napędowym naszej gospodarki. Mowa tu o millenialsach, o których narosła cała góra mitów. Chcemy obalić kilka z tych, które zniesławiają tych z pozoru leniwych i wymagających pracowników…

Millenialsi to współcześnie jedna z najlepiej wyedukowanych generacji. Pytanie: jak zatem takie osoby mogą być uznawane za niekompetentnych pracowników?  Wszystko wskazuje jednak na to, że osoby urodzone w latach od 1980 do 1995, nie są jeszcze do końca zrozumiane na współczesnym rynku pracy. Jakie mity pojawiły się i przylgnęły do tej grupy?

  1. Są niesamodzielni

Są niesamodzielni i leniwi, a w dodatku odsetek osób mieszkających z rodzicami w wieku od 18 do 43 roku życia (na podstawie badania: pewsocialtrends.org) jest najwyższa od 80 lat! To prawda, że wielu z nich mieszka nadal z rodzicami, ale przecież nigdy wcześniej tak długo się nie uczyliśmy, a współczynnik młodych żaków wcale nie spada i dlatego tak długo mieszkamy w rodzinnych domach. Jest jeszcze jeden aspekt o którym trzeba wspomnieć – dzisiejsi świeżo upieczeni absolwenci studiów wyższych stanowią najniższy procent mieszkających z rodzicami!

  1. Są leniwi

Pokolenie Y (jak nazywani są również millenialsi) jest bardzo pragmatyczne. Dostęp do sieci z niemalże każdego miejsca na świecie daje ogromne możliwości. Po co w takim razie siedzieć przez 8 godzin w biurze, skoro wiele spraw można załatwić zdalnie? Przyznacie, że nie można takiego trybu myślenia zaliczyć do leniwego, a raczej… praktycznego. Praca zdalna jest coraz bardziej popularna i lubiana; zarówno przez pracowników jak i właścicieli, ze względu na oszczędności związane z tym trendem. I pracownik, i szef zadowoleni - bo czemu nie upiec dwóch pieczeni na jednym ogniu…? :)

  1. Są szalenie przedsiębiorczy

Startupy, innowacje, developerzy, aplikacje… Można pomyśleć, że dzisiejsi 20-30 latkowie to niezwykle przedsiębiorczy i innowacyjni ludzie. Ale po spojrzeniu na statystyki, okazuje się, że jedynie 3% całego pokolenia stworzyło dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. Ich „smykałka do biznesu” opiera się głównie na byciu freelancerem, a ona ma charakter praktyczny. Co prowadzi nas do kolejnego punktu…

  1. Wszyscy chcą pracować z domu

System pracy pozwala na wypełnianie wielu zadań zdalnie. Można zapytać: dlaczego by nie pracować w pidżamie przez cały dzień? Nie jeden z nas marzy o tym wstając o 6.00 nad ranem. Jednak jak pokazują badania, aż 42% millenialsów preferuje pracę w biurze i w przestrzeniach coworkingowych. Z kolei aż 45% pracowników należących do tego pokolenia wybierze elastyczne godziny pracy i przyjazne miejsca jej wykonywania, kosztem wyższych zarobków.

Każde pokolenie rządzi się swoimi prawami, dlatego dobrze jest poznać priorytety naszych młodych pracowników. Millenialsi to nietypowe zjawisko, dla niektórych dziwne, a dla kolejnych obce i niezrozumiałe. Późniejsza część millenialsów jest z pokolenia które nie zna życia bez Internetu, a to sprawia, że ich wymagania i nawyki są zupełnie nietypowe. Poznajmy je zatem! 

Marketing i komunikacja to jego specjalność: dba o dobre relacje wewnątrz firmy, z naszymi Kandydatami oraz z mediami. Specjalista ds. nowych mediów, pasjonat wideo marketingu i… gier. W wolnych godzinach jeździ na rowerze i montuje filmy. 

Nowe wpisy prosto do Twojej skrzynki

Inne wpisy