Komunikacja w pracy tymczasowej

W przypadku pracy tymczasowej, komunikacja powinna odbywać się trójstronnie...

W przypadku pracy tymczasowej, komunikacja powinna odbywać się trójstronnie (pracodawca – pracownik - agencja). Brzmi niewykonalnie? Spokojnie – dziś podpowiadamy, jak ułożyć elementy tej układanki w spójną całość.

1.Kontakt z agencją. W pracy tymczasowej agencja jest ważnym ogniwem – w końcu to ona jest  formalnym pracodawcą. Dlatego szczególnie ważne będzie utrzymanie dobrego przepływu informacji na tej linii. Ustal zasady: kiedy i jak często się kontaktujesz (może na przykład raz na miesiąc warto wysłać podsumowanie współpracy) oraz w jakich sytuacjach. Pracownicy są pod twoimi skrzydłami, a agencja ma z nimi kontakt jedynie w formalnych sprawach (jak podpisywanie umów, wypłata wynagrodzeń). Jednak o problemach i nieprzewidzianych okolicznościach zawsze warto informować, nawet jeśli ich rozwiązanie leży po twojej stronie. Regularny feedback z pewnością pomoże usprawnić współpracę.

2.Dbałość o powierzone zadania. Ustawa nakłada na pracodawcę użytkownika obowiązek m.in. prowadzenia ewidencji czasu pracy czy zapewnianie odpowiednich warunków pracy i szkoleń. Pracownik tymczasowy ma również prawo do urlopu. Ale oprócz tego, to w gestii twojej firmy pozostaje integrowanie pracowników stałych z tymczasowymi i stworzenie zgranego zespołu. To ty powinieneś dbać o dobrą atmosferę pracy, przyjazne środowisko i rozwiązanie potencjalnych konfliktów. Tego nie zrobi za ciebie agencja.

3.Dobry przepływ informacji. Z doświadczenia wiemy, że pracownicy tymczasowi nie do końca wiedzą, z kim mają się kontaktować w jakich sprawach. Dlatego warto jak najszybciej oddzielić tematy, w których trzeba zwracać się do agencji oraz do pracodawcy użytkownika. Jak to zrobić? W Jobs Plus przygotowujemy dla pracowników tymczasowych broszurę z podstawowymi informacjami na temat tej formy współpracy oraz numerami osób kontaktowych – z agencji i z firmy, w której wykonuje pracę. Dzięki temu mają jasność, do kogo zwracać się w sprawie zgłoszenia nieobecności, a do kogo w sprawie wypłaty wynagrodzeń.

4.Równe traktowanie. Prawo nakłada na pracodawcę użytkownika obowiązek traktowania pracownika tymczasowego na równi z zatrudnionymi na stałe. Odnosi się to nie tylko do wynagrodzenia, ale też innych aspektów pracy, jak np. udzielania informacji zwrotnej. A ta jest ważna szczególnie wtedy, gdy myślisz o przedłużeniu współpracy. O zasadzie równego traktowania pamiętaj też przyznając premie czy prezenty świąteczne, organizując imprezy integracyjne, spotkania firmowe. Pracuj w równym stopniu nad motywacją wszystkich, a pracownicy tymczasowi będą dużym wsparciem zespołu.  

Joanna Pieńkowska - z wykształcenia dziennikarka, z powołania: łowca dobrych kontaktów. Moją pasją są media społecznościowe i wszystko, co związane z komunikacją: prasa, internet, sieci profesjonalnej współpracy. Odpowiadam za serwowanie rzetelnych informacji w lekkostrawny sposób.
Nowe wpisy prosto do Twojej skrzynki

Inne wpisy