Jak pozyskiwać kandydatów do call center?

1. GRUPA DOCELOWA. Czy Twoje ogłoszenia i działania obejmują swoim zasięgiem dobrze określone grupy docelowe? Wiele firm rekrutujących na stanowiska outsourcingowe widzi swoich potencjalnych kandydatów głównie w studentach czy absolwentach, tymczasem są inne osoby równie mocno zainteresowane zatrudnieniem, dzięki którym odnajdą swoje miejsce na rynku pracy. Przykład? Młode mamy po urlopie macierzyńskim, osoby bezrobotne, po 50 roku życia. Dobre określenie grupy docelowej pomoże wybrać kanały komunikacji a przede wszystkim – jego treść. Gdzie bywają, co lubią, jakie jest ich hobby? Odpowiedź na te pytania na pewno zaprowadzi nas bliżej…

2. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE. Nie chodzi tylko o rekrutację na profilu FB. Istotniejsza jest obecność – budowanie relacji z obecnymi pracownikami, interakcja, pozyskiwanie nowych. Nasz fanpage absolutnie nie może być tablicą ogłoszeń – wykorzystajmy to miejsce, by pokazać, jak pracuje się w firmie, na co mogą liczyć nowi pracownicy, jak dbamy o nasz zespół. Młodzi ludzie spędzają czas „na fejsie” by oderwać się od codziennych obowiązków, dlatego nie rekrutujmy ich tam, ale zaprzyjaźnijmy się z nimi.

3. PRZESTRZEŃ MIEJSKA. Jak w punkcie pierwszym – uczelnie to nie jedyne miejsce, gdzie możemy się pokazać. Lokale odwiedzane przez naszą grupę docelową, tramwaje linii „okupowanej” przez młodych mieszkańców miasta, witryny małych lokalnych sklepów – tu warto pokazać się z ulotką, plakatem, czy drobiazgiem, który przyciągnie uwagę potencjalnych kandydatów. Jabłko z odpowiednią nalepką, ciastko z wróżbą, czy gadżet tematycznie powiązany z branżą – nie bójmy się eksperymentować. Mim odgrywający „dantejskie” sceny z call center? Do odważnych świat należy.

4. REKLAMA W RADIU. Chociaż wiadoma reklama emitowana właśnie m. in. W radiu nieomal zniszczyła święta co bardziej wrażliwym na powtarzalność Polakom, ten kanał całkiem nieźle się sprawdza w docieraniu do określonej grupy odbiorców. O czym pamiętać? Odpowiednio wybrana stacja, godziny emisji dostosowane do rytmu dnia naszych kandydatów, a przede wszystkim – jasny i czytelny przekaz. Choć coraz więcej zwłaszcza młodych osób, przeniosło swoje „medialne” życie do Internetu, radio wciąż może być bardzo pomocne w pozyskiwaniu zainteresowania odbiorców.

5. WSPÓŁPRACA Z AGENCJĄ. Oczywiście, większość firm mających problemy z rekrutacją, szuka wsparcia na zewnątrz. Ale co innego zrzucić z siebie część odpowiedzialności, a co innego podzielić ją z agencją. Zlecając takie projekty, zastanówmy się, jak wykorzystać efekt synergii, by skuteczniej pozyskiwać właściwych kandydatów. Stały kontakt, informacja zwrotna, wspólne pomysły i projekty (np. szkolenia, spotkania ze studentami, itd.) – co dwie głowy to nie jedna.

POWODZENIA!

O autorze:

Anna Kordecka – psycholog i trener, manager marketingu i PR w Jobs Plus. Staram się wspierać pracę naszych rekruterów i obsługi klienta, tworząc dobre środowisko komunikacji i dzieląc się naszą wiedzą na zewnątrz organizacji. Chcę, żeby wszystko grało tak, byśmy efektywniej pracowali i pomagali naszym klientom i kandydatom, służąc naszym doświadczeniem.

Udostępnij znajomym

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Powiązane artykuły

Publikowaliśmy dla:

Nasze artykuły
prosto na Twoją skrzynkę!