Jak bezboleśnie zorganizować firmową gwiazdkę?

Drżysz na myśl o kolejnej firmowej gwiazdce?

Zimny barszcz, karp pełen ości i narzekający koledzy śnią ci się po nocach? Spokojnie, z tymi radami wszystko się uda… 

1. Zadbaj o PR i zachęcaj, by pracownicy licznie stawili się na imprezie. Obietnica świetnie spędzonego czasu niestety zwykle nie wystarczy. Daj znać, czy na imprezę warto przyjść z pustym żołądkiem (bo będzie pyszne jedzenie), czy pojawią się dodatkowe atrakcje. Jeśli pracownicy mogą liczyć na prezenty czy konkursy z nagrodami, również o tym powiedz! Pokaż, że przyjście na imprezę będzie miłym wydarzeniem, a nie tylko przykrym obowiązkiem.

 

2. Angażuj. Niech to będzie nie tylko impreza twojej firmy, ale również pracowników. Dlatego staraj się wysłuchać ich sugestii - może podrzucą ciekawe pomysły? Po evencie koniecznie zapytaj o ich wrażenia. Wszystkie uwagi o tym, co się podobało, a co nie, wykorzystasz przy kolejnej okazji.

 

3. Stwórz program imprezy. Najlepsza impreza to taka, która ma określony program i… nie jest nim tylko jedzenie i picie. Jeśli niewiele się będzie działo, ludzie szybko wyjdą, a przecież nie o to chodzi, prawda? Ty znasz swój zespół najlepiej i wiesz, jak lubią się bawić, a jak nie. Impreza tematyczna, przebierana? Dużo pokazów czy raczej angażujące zabawy? A może mieszanka jednego i drugiego?

 

4. Uwzględnij potrzeby mniejszości. Święta Bożego Narodzenia to czas wyjątkowy, zwłaszcza dla osób religijnych. Jednak w swoich planach musisz uwzględnić potrzeby tych, którzy nie są religijni, a także obcokrajowców, niekoniecznie znających polskie tradycje. Może koncert kolęd warto zastąpić karaoke ze świątecznymi hitami? Zadbaj też o to, by na stole pełnym bożonarodzeniowych przysmaków wszyscy znaleźli coś dla siebie.

 

​5. Zlikwiduj podziały. W takim dniu nie ma nic gorszego niż podział na rządzących i rządzonych. Warto, by w taki dzień „grupa trzymająca władzę” otworzyła się na zwykłych pracowników. Bywa, że firmowa wigilia to jedyna okazja nie tylko do integracji, ale również, by poznać szefa wszystkich szefów (albo przynajmniej zobaczyć, jak wygląda).

Joanna Pieńkowska - Marketing & PR Specialist w Jobs Plus. Komunikacja to moja specjalność: dbam o dobre relacje wewnątrz firmy, z naszymi Kandydatami oraz z mediami. Czuwam nad dobrym przepływem informacji i staram się, by zawsze były powody, by mówić o nas dobrze. 

Nowe wpisy prosto do Twojej skrzynki

Inne wpisy