Dekalog współpracy z agencją rekrutacji

Udana współpraca z agencją HR naprawdę jest możliwa i my wiemy, jak to zrobić. Mamy nadzieję, że dzięki temu poradnikowi nam wszystkim będzie pracowało się lepiej i – co najważniejsze – skuteczniej! Zapraszamy do lektury.     

1. Gramy do jednej bramki.

Mamy ten sam cel, czyli znalezienie dobrego pracownika. I robimy wszystko, co w naszej mocy, by dostarczyć Klientowi wartościowych kandydatów.

Dlatego szczególnie ważne jest, abyś od początku mówił nam o wszystkich wymaganiach. Nie owijaj w bawełnę – nawet jeśli poszukujesz pracowników na jeden miesiąc i nie możesz im zaproponować benefitów, o których marzą. Zawsze przedstawiaj nam pełną ofertę i co ważne: trzymaj się jednej wersji. A my zajmiemy się resztą.

 

2. Agencja wie, co robi.

Mamy za sobą wiele zamkniętych projektów rekrutacyjnych i znamy dobrze rynek pracy. Wiemy, jakie są oczekiwania finansowe kandydatów oraz ich wymagania wobec przyszłego pracodawcy. Zawsze dzielimy się tą wiedzą z naszymi Klientami i chętnie doradzamy. Zapewniamy również regularne raporty na temat postępów w procesie, by Klient zawsze był na bieżąco. Dlatego jeśli powierzasz nam rekrutację, warto nam zaufać - bo my naprawdę wiemy, co robimy. Oczywiście, czekamy na wszystkie Twoje uwagi odnośnie do procesu - dzięki nim jeszcze lepiej wywiążemy się ze swojej pracy.

 

3. Nie mamy gotowego cennika usług.  

W pierwszym etapie rozmów nie możemy jeszcze odpowiedzieć na pytanie: ile to będzie kosztować? Dlaczego? Nasza agencja nie ma ustalonych z góry cenników, a każde zapytanie traktujemy indywidualnie. Na naszą wycenę wpływa wiele czynników, m.in. rodzaj usługi (rekrutacja/praca tymczasowa/leasing) oraz poziom trudności procesu. Zawsze chcemy przygotować jak najbardziej rzetelną kalkulację kosztów, która nie ulegnie zmianie w późniejszym etapie współpracy. W tym celu musielibyśmy jednak poznać więcej szczegółów na temat oczekiwań Klienta – wymagania wobec kandydatów, oferowane warunki czy zakres obowiązków.

 

4. Rekrutujemy przyjaźnie.

Staramy się dbać o dobre relacje z naszymi kandydatami na każdym etapie procesu. Należymy do Koalicji Przyjaznej Rekrutacji i stawiamy na dobry kontakt z naszymi rozmówcami. Kandydata traktujemy jak partnera w rozmowie, dbamy o dobrą atmosferę podczas całego procesu. I pamiętamy, że naszym zadaniem jest zachęcić go do podjęcia pracy, a wszystko, co zrobimy, może wpłynąć na jego decyzję.

Liczymy, że nasi Klienci również zadbają o przyjazną rekrutację i budowanie partnerskiej relacji ze wszystkimi kandydatami. Zawsze chętnie doradzimy, jak to zrobić.

 

5. Pracownika znajdziemy najszybciej, jak to możliwe.

Po otrzymaniu wszystkich istotnych informacji od klienta, przystępujemy do działania. Niekiedy dostarczenie pracowników jest możliwe bardzo szybko, po przeszukaniu bazy i skontaktowaniu się z kandydatem. Nie zawsze jednak jest to takie proste. W umowie zawsze określamy minimalny czas oczekiwania na kandydatury. Jeśli znajdziemy odpowiednie osoby wcześniej – oczywiście niezwłocznie przekazujemy je do Klienta.

 

6. Dbamy również o zadowolenie kandydatów i uczciwe warunki.

Działamy na rynku HR i troszczymy się o dobre relacje zarówno z klientami, jak i kandydatami. Będziemy zawsze dbać o zadowolenie klienta, ale również o to, by przedstawiać kandydatom korzystne oferty i budować z nimi partnerskie relacje. Jeśli oferowane przez klienta warunki nie odpowiadają określonym wymaganiom rynkowym (np. mało atrakcyjna oferta, nieadekwatna forma zatrudnienia czy wynagrodzenie wyłącznie prowizyjne), uczciwie mówimy, że nie będziemy w stanie podjąć się rekrutacji, bo wiemy, że nie przyniesie ona oczekiwanych efektów.

 

7. Każda zmiana w trakcie procesu wymaga działań formalnych i rozpoczęcia rekrutacji od początku.

Nasza współpraca rozpoczyna się od przygotowania profilu kandydata, czyli sprecyzowania oczekiwań Klienta wobec przyszłego pracownika. Ale w miarę poznawania kandydatów przekazanych przez agencję może się okazać, że poszukujesz osób o innych cechach, niż początkowo zostały wskazane.

Poinformuj o tym przedstawicieli agencji. Przygotowany uprzednio profil jest wiążącą częścią umowy, dlatego każda zmiana musi być udokumentowana. Zmiana wymagań wobec kandydata w trakcie procesu oznacza, że na nowo musimy przygotować i opublikować ogłoszenia, dotrzeć do kandydatów, przeprowadzić rozmowy kwalifikacyjne. Czyli po prostu rozpocząć poszukiwania od nowa. Wymaga to od nas zwiększonych nakładów pracy, czasu i pieniędzy.

Dlatego zawsze zachęcamy, by dobrze przemyśleć swoje oczekiwania wobec kandydata już na samym początku, jak również nie podejmować zbyt pochopnie decyzji o zmianie kryteriów.  

 

8. Zawsze czekamy na informację zwrotną.

Jeśli odrzuciłeś przekazaną przez nas kandydaturę, koniecznie daj nam o tym znać. Informacja, dlaczego dany kandydat nie spełnia twoich oczekiwań jest dla nas niezwykle cenna – chodzi przecież o to, byśmy jak najdokładniej spełnili twoje oczekiwania. Tylko dobra komunikacja może nam zagwarantować, że znajdziemy idealnego kandydata (i że zrobimy to szybko). Ponadto zawsze dbamy o przekazanie feedbacku również kandydatom odrzuconym, dlatego w każdym przypadku – niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na współpracę z daną osobą, czy nie – prosimy cię o niezwłoczne przekazanie informacji zwrotnej. 

 

9. Działamy uczciwie, zgodnie z prawem i oferujemy uczciwe warunki.

Jako agencja HR działamy zgodnie z prawem. Wszyscy kandydaci są dla nas równi, nie dyskryminujemy ze względu na żadne czynniki i tego samego wymagamy od naszych klientów.

Wszystkich pracowników zatrudniamy legalnie, odprowadzamy niezbędne składki, a to oznacza, że nasz klient również ponosi ich koszt. Nie możemy naszym klientom zaoferować ominięcia składek ZUS, a naszym kandydatom musimy proponować co najmniej takie wynagrodzenie, jakie dyktuje prawo.

 

10. Nie szukamy w nieskończoność.

Na koniec musimy to szczerze przyznać... Nie możemy działać w nieskończoność i nie zawsze jesteśmy w stanie znaleźć idealnego pracownika, który spełnia wszystkie wymagania klienta. Zawsze jednak wykonujemy działania w określonym umową czasie i przekazujemy najlepszych, naszym zdaniem, kandydatów. Mimo że nasze usługi są objęte gwarancją, nie oznacza to, że będziemy rekrutować bez końca: nasza praca kończy się w momencie przekazania ustalonej umową liczby kandydatów.

Joanna Pieńkowska - Marketing & PR Specialist w Jobs Plus. Komunikacja to moja specjalność: dbam o dobre relacje wewnątrz firmy, z naszymi Kandydatami oraz z mediami. Czuwam nad dobrym przepływem informacji i staram się, by zawsze były powody, by mówić o nas dobrze.

Nowe wpisy prosto do Twojej skrzynki

Inne wpisy