Błędy szefa

W karierze większości z nas nadchodzi moment, kiedy zaczynamy zarządzać pracą innych. Jednak tylko niewielu przeszło szkolenie, jeszcze mniejsza część ma wrodzony talent; natomiast całkiem spory procent stara się, ale… nie wychodzi. A najczęściej nie wychodzi to:

MOTYWUJESZ FINANSOWO I… BEZ POMYSŁU. 
Premie przyznawane bez wyraźnej przyczyny, określonej wysokości, w ustalonym terminie. Jednym słowem: przypadkowe. Albo jeszcze gorzej, odroczone w czasie, czyli w sumie nie wiadomo za co. 
KONTROLUJESZ KAŻDY KROK. 
Monitorowanie poczty, wizyt na stronach internetowych, odwiedzin FB, czasu wejścia, wyjścia i przerw na papierosa. Sprawdzasz to wszystko? Świetnie, na pewno doskonale wiesz, czego Twoi pracownicy NIE zrobili. Ale nie masz pojęcia o tym, co zrobili. Czyli nie masz podstaw, by ich rozliczyć i uczciwe wynagrodzić. Czyli nie masz podstaw do motywowania. Czyli… nie masz podstaw do bycia dobrym szefem.
ROZLICZASZ ZA ILOŚĆ, A NIE ZA JAKOŚĆ. 
Liczba wykonanych telefonów, odbytych spotkań, wejść na stronę, wydanych czy zarobionych pieniędzy. Proste i kuszące wskaźniki, które niewiele mierzą. Bo żeby zmierzyć jakość, efekt, trzeba by się trochę zastanowić. Pomęczyć, nie daj Boże… poddać refleksji. W zamian otrzymasz jedynie rzetelną wiarygodną informację o pracy i potencjale pracowników. Czy to w ogóle warto? 
SAM SOBIE JESTEŚ STEREM, ŻEGLARZEM, OKRĘTEM… 
masz pomysł na to, co powinien osiągnąć Twój zespół. Przydzielasz zadania, sprawdzasz wykonanie. Wszystko działa. Do czasu, gdy pojawia się problem i potrzebne są nietypowe metody pracy, trudne decyzje czy zmiany. W dobie ciągłych zmian, presji rynku i konkurencji, potrzebny jest dialog i lider, który staje się częścią zespołu. Kto się izoluje, ten przegrywa. 
UNIKASZ NIEPOTRZEBNYCH ROZMÓW. 
Żeby do Ciebie przyjść, trzeba się natrudzić. A to Cię nie ma, a to drzwi zamknięte, a to nie teraz. W swoim zespole zajmujesz się wymyślaniem i wdrażaniem rozwiązań, a nie wyjaśnieniami. Niech wyjaśnianiem zajmie się… no właśnie, kto? I czy naprawdę da się zmieniać i przewodzić nie rozmawiając? 
Robisz to? Powodzenia...

Anna Myslińska

Anna Myślińska - psycholog i trener, manager marketingu i PR w Jobs Plus. Staram się wspierać pracę naszych rekruterów i obsługi klienta, tworząc dobre środowisko komunikacji i dzieląc się naszą wiedzą na zewnątrz organizacji. Chcę, żeby wszystko grało tak, byśmy efektywniej pracowali i pomagali naszym klientom i kandydatom, służąc naszym doświadczeniem.

Nowe wpisy prosto do Twojej skrzynki

Inne wpisy